Csapongok...

Nádas Gyuri

Kinek a mijét... - legalábbis a Színházban

2016. január 14. - Nádasgyuri

 

2016.01.15.

Említettem már Verebes Pistát…

Nos, majd‘ negyven évvel ezelőtt az akkor még létező Mikroszkóp Színpadon egy öltözőben voltunk.

Már nem tudom, melyikünk – Markos, Verebes, vagy én – kitalált egy hülye játékot: olyan helyzetbe kellett hozni a másikat, hogy a félrevezető hosszú kérdéssor végén rá lehessen vágni, na akkor most nyald ki a seggemet!

Több évig játszottuk, néha hónapos kihagyásokkal, hogy az ellenfél felejtsen, s ne legyen nyilvánvaló a feladandó kérdés.

Például:  - „Mit csinálsz, holnapután tizenegykor?”

Ha a válasz: - „Nem tudom, azt hiszem semmit!”- akkor máris mondható a fent említett csattanó!

Verebes legjobb alakítása egy nyári turné alakalmával rémlik elém.

Siófok környékén lehettünk, amikor Pista meglátván egy plakátot, rajta Zalatnay Cini mellmásával így szólt Markos Gyurihoz: 

 - Gyerekek, mi is volt a Zalatnay első slágere a Táncdalfesztiválon?

Mire Markos, a mindent tudó: 

- Hát az, hogy „…Hol jár az eszem…”

- Nem, nem… az előbb volt, az egy másik nóta… ta-ta-ta-tararam…

- Persze … Nem várok holnapig…

- Na akkor most nyald ki a seggem!

Az általam legjobbnak vélt alakítást mégiscsak magamnak tudhatom!

Késő ősz volt, már túl voltunk a „Televáró” forgatásán, amit Verebes rendezett.

Tudni kell a történethez, hogy a Mikroszkóp akkori színésztársalgója /1984/ a műszaki iroda volt, ami körülbelül nyolc négyzetmétert jelentett, de két városi telefonvonallal is rendelkezett. Én az egyik telefonról felhívtam a másikat, s közben szóltam kollégáimnak, hogy hívják Verebest, mert a TV-ből keresik. Természetesen az egész társulat be volt avatva a játékba. A két telefon között mindössze harminc centi volt a távolság, ezért egymástól takarniuk kellett a színészeknek. Segítségünkre volt, hogy az épületben található egyetlen televíziókészülék is a társalgóban volt fellelhető, így a tömeg mindennapos volt a szobácskában.

Verebes jött, hiszen ő fontos ember - rendező, s így emberek fölött dönt, akár!

Én az egyik vonal végén, amely fél méterre sem volt a hívottól, a köztévé egyik gyártásvezetőjét alakítottam:

- Szervusz Pista … Kálmán vagyok, a montírozás időpontját szeretném egyeztetni veled!

- Szevasz Kálmánkám, mikorról lenne szó?

- Kérlek szépen, kedd délelőtt tíztől lenne stúdió…

- Csillagom várjál, bemegyek az öltözőmbe a határidőnaplómért, addig tartsd a vonalat…

És  Verebes bement az öltözőbe. Ez úgy három perc. Elővette a regisztert. Ez is úgy két perc. Befújtatott vissza a tévészobába, megint két perc, a kollégák már majdnem bepisiltek a röhögéstől, de fegyelmezetten várták a végkifejletet… Megérkezett!

- Itt vagyok Kálmánkám, tehát mondjad!

- Szóval kedden…

- Édesem, nem jó próbálok a Radnótiban…

- Akkor szerda délután fél négy?

- Akkor meg vidéken vagyok a Markos–Nádassal…

- És mit csinálsz pénteken reggel fél hétkor?

- Akkor… semmit!

- Szóval, akkor ráérsz?

- Egész nap!

És kifordultam kezemben a telefonkagylóval a tőlem negyven centire álló Verebes Pista felé…

  • Akkor, ki tudod nyalni a seggemet!

Én még színész-embert akkorát nyeríteni, üvölteni, és káromkodni egyszerre sohasem láttam, mint amit Verebes akkor produkált! Hivatkozott ő a genfi konvencióra, meg hogy az ő színészi múltja, meg az édesapja érdemei, de a végén ő is belátta, aznap este én győztem!

Ezek azok a szép népi játékok, amit csak akkor, és csak mi engedhettünk meg magunknak, mert az időtájt a színházi hangulat inkább egy szerető családhoz hasonlított, nem pedig termékeket előállító nagyüzemhez... 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nadasgyuri.blog.hu/api/trackback/id/tr638273674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tafizoli 2016.01.15. 00:34:41

-Ugye Maga a Vásáros ??
-Nem, a Vásáros Namény vagyok ~~!! :-)
Drága Gyuri, hogy tudsz ilyen sziporkázó poénokat kitalálni~~?? :-)

tafizoli 2016.01.15. 01:27:09

Patyolat~~!! :-) /// Kép nélkül ///
A házasságunk elején, amikor még nem volt mosógépünk, én vittem le a cuccot a Patyolatba.
Az átvevő csajszi megkérdezte a nevem, mert az ő példányára rá kellett neki írni~~!! :-)
Mondom neki, hogy Tafferner~~!! :-)
_ _ _
Amikor pár nap múlva mentem a cuccért, kérdezte : --Neve ?
Válaszoltam hogy : --Tafferner !!
>>>Erre elkezdte csóválni a fejét, és azt mondta, hogy : --Nem stimmel, a papíromra más van írva !! <<<
Megkérdeztem, hogy : --Elárulná, hogy mi van írva a cetliére Tafferner helyett ??
Nagy nehezen megmondta : ***PAPP***VENDEL*** !! :-) :-) :-)
_ _ _
Csak hosszas magyarázkodás után kaptam meg a cuccot~~!!
---
Másnap a kollégáimnak elmeséltem a kálváriámat, hát izomlázat kaptak a röhögéstől, majd hosszú hónapokig Papp Vendelnek hívtak, nemsokára már hallgattam is a "nevem"-re~~!! :-)
süti beállítások módosítása